محل تبلیغات شما

هنگامی که قلب تنهایی در تلاطم توهم می کوبد و حس شگرف انزوا ، از خیالات واهی انسان بتخانه ای  پرازدحام از بت های دشواری ها و ترس ها بنا می کند ، و تاریکی و انزوا و خیالات وهم انگیز او را سرگردان میان صفا و مروه ی درونش کرده هر چه سعی می کند راه روشنی نمی یابد ابراهیم تبردار خود شده ، تبرِ به بتکده اوهام خود کشیده و شکن شکنِ ، سلطنت نمرودی انزوای خود را واژگون نماید . بیاید در خود برای رهایی خود با شکن خود شود تا  بتواند قلندرانه و پاک ،  دامن از لات و‌منات دشواری های ترس انگیز زدوده سر به سجاده ی غیرت،  آزمونی بزرگ از رهایی را پس پشت نهد . که انزوا محصول شیفتگی است و بشر مدام در خود به قیام بر علیه شیفتگی مبتلاست که شیفتگی، او گوناگون است که شیفتگی علایم توهم و توقع دارد و در موضع توهم است که غرور شکل میگیرد. 
 انسان تبر دار اینجا به ایمان خود تکیه ، و از خرابگاه درون ، پای به مقام جبران می گذارد. 
مقام جبران همان توکل است توکل که موجب محبت است و محبت که سرآغاز عاشقی  آن جای شریفی که طبع بشر  دل ، تازه کرده و نوازشگر ، معشوق را تا مقام اشرف مخلوقات بودن به اوج می برد. همانجا که انسان جز معشوق، جمعیتی در جهان نمی بیند و از مقام ابراهیمی به موسایی می‌رسد. موسایی  ارنی ارنی گوی وادی درون ،را در هزار کوه نورانی پی معشوق باشد که مقام موسایی هم  شگفت اور مقامی است و .

از مقام ابراهیم تا معراج نوشته ابوالقاسم غلامحیدر 

 

از مقام ابراهیم تا معراج

حرامی از جنس حرمت

میراث فرهنگی و فرهنگ میراثی نوشته ابوالقاسم غلامحیدر

، ,مقام ,شیفتگی ,موسایی ,انزوا ,ابراهیم ,است و ,و از ,از مقام ,می کند ,است که

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کن مون نیوز علمی .آموزشی .فرهنگی و اجتماعی عشق بی پایان